Persbericht Gioseppo

De damescollectie van Gioseppo vanaf dit voorjaar nu ook verkrijgbaar in Nederland en België.

Gioseppo wist beide landen al eerder te veroveren met trendy schoenen en sandaaltjes voor kids. Vanaf 2020 is de damescollectie van het Spaanse merk ook verkrijgbaar in de Benelux. Een originele, avant-garde schoenencollectie voor dames, ideaal voor dagelijks gebruik. Volledig in lijn met de pay-off van het merk: Have a nice day!

De Gioseppo SS2020 collectie haalt haar inspiratie uit Afrika. In een tijd waarin we ons meer dan ooit bewust zijn van onze invloed op de natuur en het milieu, vormen neutrale tinten als zwart, wit, beige en nude de basis voor de sandalencollectie. De animalprint is één van de kenmerken van het Spaanse schoenenmerk, van luipaard-, zebra- en pythonprints. Alleen of gecombineerd, in neutrale tinten en pastelkleuren. Voeg dynamiek aan je outfit toe met de stijlvolle sandalen met kleurrijke en unieke details. Of kies voor de elegante zomerschoenen met strakke, symmetrische lijnen in metallic tinten. Modellen voor elk moment van soepel zacht leer afgewerkt met natuurlijke elementen als raffia en jute. Gioseppo biedt de perfecte look met prettig draagcomfort voor alle dagen van de week.

Gioseppo’s tijdlijn

In 1991 is Gioseppo opgericht, het idee ontstond al veel eerder bij José Navarro Pertusa. Na jarenlang in de schoenenindustrie te hebben gewerkt, realiseerde José zijn droom: het opbouwen van een eigen merk. Met Gioseppo creëert Navarro schoenen voor mannen, vrouwen en kinderen met de typische, kleurrijke Mediterrane signatuur. Het familiebedrijf, ook José’s dochter en drie zonen werken bij Gioseppo, levert wereldwijd schoenen aan winkels in tachtig landen.

Die wereld komt ook bij elkaar in het hoofdkantoor waar de collecties worden ontwikkeld. Het team bestaande uit professionals afkomstig uit landen variërend van Duitsland en Italië tot Canada en Paraguay werkt samen met de hartverwarmende familie Navarro. Elk seizoen zien ruim 600 nieuwe designs hier het licht in dit moderne, eigentijds ingerichte en transparante bedrijfspand. Een locatie waar, in Picasso’s woorden, “when inspiration comes, it will find us working”.

Ook bij de productie van de schoenen, die zowel in Spanje als Azië plaatsvindt, staan duurzaamheid en sociaal ondernemerschap voorop. Immers, sinds 2001 is Gioseppo al SGS ISO 14001 en SGS ISO 9001 gecertificeerd, waarvoor ook periodieke controles worden uitgevoerd. Deze certificaten zorgen ervoor dat productieprocessen op het gebied van kwaliteit- en milieumanagement steeds worden getoetst en geoptimaliseerd en voldoen aan wettelijke eisen. Bij die  procedures zijn ook alle medewerkers en partnerbedrijven van Gioseppo betrokken.

Ook het voorraadbeheer is geoptimaliseerd. In Gioseppo’s volledig geautomatiseerde magazijn is ruimte voor opslag van twee miljoen schoenen. Dit bevordert de efficiëntie en verkort de levertijd, waar dan ook ter wereld.

Gioseppo  is vanaf het voorjaar zowel online als in de winkels verkrijgbaar. De verkoopprijs van de sandalen is van € 44,95 t/m € 69,95.

Download hier alle beelden van Gioseppo in een keer:

Beeldbank Cream PR, zie hier, of download alle beelden van alle merken in een overzicht:

Over Gioseppo

Uitleen?

Cream PR maakt gebruik van een digital showroom voor sample uitleen en te downloaden beeldmateriaal. Mocht je items willen gebruiken voor een shoot, TV productie of wil je als influencer items gebruiken, laat het ons gerust weten.

Je kunt inloggen op onze digital showroom. Heb je nog geen inlogcode, stuur een mail naar info@creampr.amsterdam, we helpen je graag. Ook kun je je thema's doorgeven dan sturen we een selectie. We sturen je pakket binnen 24 uur naar het door jou opgegeven adres, fijn als je je bestelling minimaal een dag van tevoren aan ons doorgeeft.

We zijn aanwezig van maandag t/m donderdag, van 9.00 tot 17.00.

Hartelijke groet,

Team Cream PR